• Delta i vår namninsamling mot att fasa ut ränteavdraget på lån utan säkerhet: Skriv under här.

Lånforum.se rekommenderar

1. Lendo - Forumets favorit
2. Compricer - Jämför lån (ny)
3. Zmarta - Ett bra alternativ
4. Kontantfinans - Swish-utbetalning, ingen UC
5. Klaralån - Lån utan UC
6. Brixo Privatlån (ny) - Ingen UC
7. Binly - Lån utan UC
8. Loanstep - Lån utan UC
9. Banky - Lån utan UC
10. Ferratum - Lån utan UC
11. Lumify - Lån utan UC

Hjälp, tips o trix! Samlingslån strategi

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Snart 4 år just nu. Betalar 3,6k i månaden i avgift och ränta och har 1,7 miljoner kvar på det.
Vad är det värt idag? Och hur många % är det belånat till? Gissningsvis om värdet har ökat så finns det nog en väldigt bra möjlighet att öka bolånet vilket garanterat är det bästa alt då
 
  • Nystartslån
  • Lån utan UC
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Vad är det värt idag? Och hur många % är det belånat till? Gissningsvis om värdet har ökat så finns det nog en väldigt bra möjlighet att öka bolånet vilket garanterat är det bästa alt då

Skulle tro minst 2,3 miljoner, om inte mer med höjning på värdet inkluderat. Räntan är omkring 1,6%
 

Krelf

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 817
Blev medlem
8 Oktober 2020
Meddelanden
2 205
Mottagna reaktioner
915
Poäng
817
Skulle tro minst 2,3 miljoner, om inte mer med höjning på värdet inkluderat. Räntan är omkring 1,6%
Kontakta banken och se om du kan låna upp på det då det finns lite marginal där iallafall är ju klart det bästa alternativet
 

AphexTwin

V.I.P & LF entusiast
Poäng: 867
Blev medlem
4 Januari 2019
Meddelanden
1 929
Mottagna reaktioner
1 049
Poäng
867
Trots herres input är jag fortfarande intresserad utav fler vinklar och ideér angående samlingslån. Inte enbart snabba lösningar i vad man ska ta osv. Utan kontenta och seriösa svar som ger perspektiv. Är trots allt vad ett forum om lån som detta är till för:)
Ärligt talat. Du kommer inte få några svar om lån med säkerhet här. Det är något du får lösa genom personligt möte med bank. Vi kan inte sitta och gissa om en sådan sak. Däremot har ju flera svarat dig angående att ta ett samlingslån genom Lendo eller Advisa. Även att baka in i bolån. Jag vet faktiskt inte vad du mer behöver veta. Har du en bra UC-score spelar ju hur du lånar mindre roll.
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
Ärligt talat. Du kommer inte få några svar om lån med säkerhet här. Det är något du får lösa genom personligt möte med bank. Vi kan inte sitta och gissa om en sådan sak. Däremot har ju flera svarat dig angående att ta ett samlingslån genom Lendo eller Advisa. Även att baka in i bolån. Jag vet faktiskt inte vad du mer behöver veta. Har du en bra UC-score spelar ju hur du lånar mindre roll.

Japp! Hur man ser på sin ekonomi och hur man värderar den är individuellt från person till person! Men uppenbarligen tyckte jag det var värt mödan att undersöka saken lite och titta efter hur andra har gjort. Ett blancolån är snabbt och enkelt, men kostar helt i onödan mycket.. så bra att få läxan gjort innan också
 
C

Cwi

Gäst
Poäng: 0
En uppdatering på en del tips jag fått från andra forum som kan vara värda att nämna.
Ett är att starta ett fondsparande ISK hos en bank. De ger bra avkastning till små kostnader. All vinst är skattefri, men däremot inte vid förlust. På så sätt får man mer ut i ränta än vid vanligt sparande i ett sparkonto!
Ett annat är att väldigt mycket är förhandlingsbart när man väl kommer öga mot öga med en bank. Till exempel spelar småsaker en stor roll som dom visar hänsyn till. Att öppna ett ISK-konto på den banken är just en sak man kan förhandla om och på så sätt få lägre ränta på sitt lån. Att man kommer överens om att använda bankens egna betaltjänster är ett annat. Detta kostar inget, men banken tjänar pengar på att man använder dessa och är därför villiga att ge en bättre ränta även där enbart genom att man använder dessa. En annan är att man överför sitt pensionsparande till den banken man valt att förhandla med. Det ser dom som väldigt gynnasamt för banken så det hjälper. Även annat som tex ens ev bolag där det finns tjänter att använda sig utav i större volym ser bankerna som mycket attraktivt och därför blir mer villiga att förhandla en bra deal med en.

Så det är mer än just pengarflödet dom tittar på. Dom vill ha en som kund också, och att man brukar deras tjänster så mycket som möjligt! Är viktigt att ha denna typen utan detaljer med sig innan man ska sätta sig vid bordet och förhandla.

Ett par funderingar jag har angående hopbakslån med säkerhet.. ifall någon har erfarenheter eller kunskap kring det, så dela gärna med er:)
 
Ta en titt i Lånforums guide för bästa samlingslån, där finns svar på de vanligaste frågorna runt samlingslån.
Topp